« Home | Picking up the broken pieces » | You alone can satisfy my soul » | Learning to Wait » | showers of blessing » | What if it's all just an illusion? » | The seven keep-ons I want in my life. » | warzone » | I had my cheesecake! » | Present for everyone » | A day to be happy with what you have. » 

Tuesday, November 18, 2008 

「故人坡」 浪漫羽陵




我們是不是差一步就是情人了,回憶留下來的片段太過於栩栩如生
我不能輕易將這段情感忘懷,時間不會再回去,我懂的。
我只能向前走,我只能無止盡的..思念過去。..


詞:羽(莊雍羽)
曲:阿弓 (周緯陵)

煮一壺老酒 敬昨天的夢
還在回憶的小時候
在你眼眸或在我心中
當時我們 應該不只是朋友

大雨下過那山頭的故人坡
我在等你的時候也以為你在等著我
是我先走 還是你怕觸了景難過
對不起讓我說 本來你就屬於自由

大雨下過那山頭的故人坡
是不是還有未來的說好一起守候
天亮之後 我當作自己一無所有
何時能平衡在我最愛你的那時候

已經不再擺動
心碎的盡頭 記得有我

___________________________________________________

I came across this song on grace's blog and found it really nice. And someone commented on it:

故人坡這輕輕的節奏感聽起來有點像是"揮舞著翅膀的女孩",但是細聽後會發現有所差異。
這不是什麼名氣創作家的知名音樂,而是兩個無名的網友所創作的。
這音樂很能使人放鬆,歌詞也蠻應景的(颱風雨)。大概能體會出納種感覺,雨中的旋律,帶著無奈與憂愁,來小飲一杯吧?

一切都會過去的。

敬未來。
_____________________________________________________

Hmm, found it rather comforting.

一切都會過去的。
This has been what I have been telling myself for the past few months too...

About me

  • I'm just a passer-by in this world
  • From Singapore
My profile
Powered by Blogger
and Blogger Templates